sobota 20. února 2010

Brazilský keratin

Letošní zkouškové období bylo dlouhé a náročné a já jsem si řekla, že bych si za těch několik týdnů šprtání zasloužila opravdu velkou odměnu. Něco, po čem toužím už několik měsíců, o čem jsem načetla spoustu diskusí, viděla asi 150 videí… Takže jsem se konečně rozhodla, že si nechám narovnat vlasy keratinem.
Při zjišťování informací o této metodě jsem brzy zjistila, že je to velmi snadné, takže nechat si to udělat v profi kadeřnictví, kde bych se svou délkou a hustotou zaplatila minimálně 10 000Kč jsem okamžitě zavrhla. Takže jsem si vypsala značky, které mají dobré recenze a koupila na ebay tu, kterou jsem našla za přijatelnou cenu. Vyhrála řada KeraHair od značky BioNaza.

Poté mě čekal ještě nákup nové žehličky, která by měla nastavitelnou teplotu až na 230 stupňů a trošku přemlouvání a ujišťování kamarádky, že to skutečně spolu zvládneme a vrhly jsme se na to :-) Pokusím se stručně popsat náš první pokus s touto metodou a přidám i pár fotek, nejsou ovšem moc kvalitní, vše je dělané tak nějak narychlo, tak to prosím omluvte :-)

Krok 0: Začínám nulou, protože jsme si přidaly jeden krok, který tam nutně být nemusí a to barvení vlasů. Doporučuje se nabarvit je těsně před keratinem nebo až tři týdny po něm. Já už jsem měla dost velké odrosty, takže jsme se rozhodly pro první možnost. Na první fotce tedy můžete vidět, jak moje vlasy vypadaly před celou procedurou, takhle zvlněné (občas tedy i mnohem víc) je mám přirozeně, bez foukání a žehlení.

Krok 1: Umýt vlasy keratinovým šamponem a vyfoukat dosucha. To snad fotku nepotřebuje :-)
Krok 2: Nanášení keratinu. Je to naprosto snadné, kdo má zkušenosti s domácím barvením vlasů, může si to snadno představit. Keratin se nanáší stejným štětečkem jako barva, jen se navíc ještě vyčesává hřebínkem, aby ho ve vlasech nezůstalo příliš. Určitě doporučuji začít odspodu, aby se nevynechal ani vlásek :-)

Krok 3: Vyfénovat dosucha. Před tím, než se začne žehlit, musí být vlasy opět suché. Myslím, že se s Mončou shodneme, že tohle byla nejhorší část celé procedury. Neměly jsme příliš výkonný fén a vysušit nakeratinované vlasy trvá přece jen trochu déle než mokré. Takže ačkoli keratin sám o sobě vůbec nesmrdí, ba naopak celkem příjemné voní, při sušení se začal odpařovat a poněkud čpět, slzely mi z toho oči a oběma nám to dráždilo nosní sliznici, takže jsme se při fénování střídaly a prováděly to u dokořán otevřeného okna :-) I to jsme ale nakonec zvládly a přišel další krok…
Krok 4: Žehlení. Aby si Monča trošku odpočinula, začala jsem si vlasy žehlit odpředu sama. Když jsem si na vlasy sáhla před žehlením, bylo znát, že na nich něco je, takový ten pocit těžkých vlasů, třeba když si dáte masku, nebo to přeženete se stylingovými přípravky. Po několika (cca 8 – 10x) přejetí tenkého pramínku žehličkou se keratin téměř úplně vypařil, takže vlasy byly krásně jemné a vypadaly jako čerstvě umyté! To mě velmi mile překvapilo, protože měl následovat ještě krok 5 a já jsem se bála, že budu muset chodit mezi lidi s tím, že bude hodně znatelné, že na vlasech něco mám. Ale nebylo vůbec! Aspoň ze začátku. Takže po vyžehlení prvních několika pramenů jsem byla fakt v euforii jak skvěle to vypadá. Ta mě trošku přešla, když jsem si všimla, že se mi pálí úplně nová žehlička. Nedalo se ale nic dělat, bylo nutné dodělat celou hlavu, takže jsem se opravdu modlila, ať to vydrží, nechávala jsem ji často odpočinout a naštěstí jsme to s ní dodělaly. Hned jsem ji ale poslala na reklamaci a byla mi uznána, takže na příští pokus si koupím nějakou kvalitnější.

Takhle vypadá výsledek po vyžehlení všech vlasů :-)

Krok 5: Po zažehlení keratinu bylo nutné ho ještě nechat působit, doporučuje se 72 hodin. Opravdu jsem to chtěla vydržet, ale vlasy se chovají naprosto stejně ať na nich keratin je nebo není a já jsem zvyklá si mýt vlasy obden, protože se mi mastí. Ten třetí den už to opravdu moc hezky nevypadalo, takže místo večer jsem je umyla už dopoledne, cca o nějakých 8 hodin dřív. Naštěstí to ale výsledek nijak neovlivnilo. Po umytí a lehkém vysušení fénem moje vlasy vypadají jako bych právě strávila aspoň půl hodiny jejich žehlením, ačkoli jsem nemusela hnout ani prstem! Splnil se mi sen :-) Nyní už mám za sebou mytí několik a výsledek je pořád stejný, vlasy jsou krásně rovné, na dotyk jemné a na pohled lesklé. Mělo by to tak zůstat po 3 měsíce. Určitě tuhle metodu doporučuji všem, kdo touží po hladkých rovných vlasech a nebaví je žehlit po každém mytí. Vždycky jsem chtěla aby moje vlasy byly rovné pořád, jenže to žehlení mě nebavilo, takže z žehlení po každém mytí se stalo žehlení jen přes týden, pak jen občas, když se mi chce a z toho jen jednou za čas, když mi opravdu záleží na tom jak vypadám. Ale proč by moje vlasy nemohly vypadat pěkně pořád, když existuje možnost jménem keratin? :-)


Jen ještě doplním, že celý proces včetně barvení nám dohromady trval 6 hodin. Zdá se to být dlouho, u neznámé kadeřnice by to jistě bylo k nevydržení, ale my jsme s Mončou strávily moc hezké odpoledne, povídaly si, pouštěly oblíbené písničky, udělaly si zmrzlinový pohár… :-) A prý do toho se mnou půjde klidně znova, takže to opravdu není nic, co by se nedalo zvládnout i když s tím nemáte žádné zkušenosti.

38 komentářů:

  1. Wow, vypadá to dost dobře!! Já bych raději chtěla vlasy zvlnit, než narovnat, ale na trvalou nejdu :)

    Snad ti to vydrží co nejdéle, do další procedury :))

    OdpovědětVymazat
  2. Mockrát děkuji, je to super článek o něčem, co jsem myslela, že se dá zvládnout jen v profi kadeřniství, omyl, vy dvě jste to dokázaly, a to naprosto profesionálně a ke všemu jste měly super den. Já teda přiznávám, že se mi líbí tvé vlásky i v té vlnkaté podobě, ale keratin je prostě nepřehlédnutelný, nádherný, lesklý a zdravý vlásky, je to špica !!!!! Jsem zvědavá jak dlouho ti to vydrží, nicméně je super, že jsi to zkusila s takovým úspěchem, ještě jednou tleskám a děkuju *****

    jo Monča, má asi hodně starý triko, viď;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak já tu slintám.Vlásky mám totiž velmi podobné Tvým a toto by se mi opravdu moc a moc líbilo.To by se ušetřilo času stráveného s žehličkou v ruce,panečku.
    Peťi děkuji za isnspiraci a ještě musím podotknout,že Tě to náááramě sluší...:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jo! Peti, koukám. Nicméně teda musím říct, že máš nádherné vlasy i před keratinem, takže až ti to sleze, bude to taky paráda. Díky za reportáž, zajímalo mě to :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Peti, to vypada fakt super! Urcite to doporucim kamaradkam, co si porad zehli vlasy a poradne si je tim nici :) Muzu se zeptat, na kolik ty pripravky vysly a na jak dlouho si myslis,ze vydrzi?
    Ps. jak to vypada s Nufiky? muzu to klidne zaridit ja,jestli chces :) lucisek

    OdpovědětVymazat
  6. Wow, Peti, moc se vám to povedlo. Rovné vlásky ti moc sluší...

    OdpovědětVymazat
  7. An, no jo, každý chce to, co nemá :-) Ale já jsem teď spokojená a myslím že už se ke svým starým vlasům nevrátím, byl docela boj je občas zkrotit a teď vypadají pořád dobře :-)

    Lucinko, nemáš vůbec zač, víš že jsem to sem dát chtěla, tak jsem ráda, že jsi mě nakopla :-) A ano, Monča má hooodně staré tričko, speciální barvící :-D

    Vendy, jsem ráda, že tě to inspiruje, určitě se neboj to zkusit, je to opravdu snadné, kdyby tě zajímalo ještě něco, klidně mi napiš, nevím jestli jsem na něco důležitého nezapomněla, všechno mi přijde už tak nějak samozřejmé :-)

    Hani, já děkuju za tvůj zájem, těší mě to :-)

    Luci, určitě doporuč! To jsem vlastně nenapsala, že touhle metodou se vlasy vůbec neničí, ba naopak je ten keratin chrání, doporučuje se použít třeba před dovolenou jako ochrana před sluníčkem a slanou vodou, takže je to rozhodně lepší než neustálé žehlení! A na zbytek ti odpovím do sz, ju ;-)

    Děkuju, Lucianko :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Viennettko, to je fakt perfektní a užitečný příspěvek, musel ti dát hodně práce! Vlasy máš krásné zvlněné i narovnané!

    OdpovědětVymazat
  9. Peti je to nádhera, vypadají úžasně a stejně skvělá je i tvoje reportáž.
    A taky bych brala tvoje narovnané vlásky, to moje jemné chmýří by takovou proceduru asi nepřežilo. I když teď mě to láká. Hlavně ta úspora času je fenomenální.

    OdpovědětVymazat
  10. Teda Peti, jsem naprosto nadšená :-) Tohle je můj sen a myslím, že do toho taky půjdu, protože žehlím po každém mytí a je to prostě opruz :-) Takže tohle vypadá jako geniální řešení, ještě najít nějakýho dobrovolníka...

    OdpovědětVymazat
  11. Holky, děkuju moc! :-)

    Blani, jestli chceš, tak já ti to klidně udělám ;-)

    OdpovědětVymazat
  12. Cauky nabizim aplikaci brazilskeho keratinu v kadernickem salonu v Pardubicich tel.607 577 563

    OdpovědětVymazat
  13. haha nejlepší jsou ty fotky s mončou :D bomba :D a wow :) Jinak musím říct, že na živo ty vlasy vypadaj úchvatně :) Jsem poprvé na ně chtěla furt šahat :D:D:D:D:D:D:D

    OdpovědětVymazat
  14. Ahojky, máš moc pěkné vlásky, chválím jak jste to zvládli.Chtěla bych se tě zeptat, kde a jaký druh keratinu sis objednala a podala mi info na : petra.kolman@centrum.cz
    děkuji

    OdpovědětVymazat
  15. Petro,
    oboje je napsané v mém příspěvku, je to značka BioNaza a nakupovala jsem na ebay.

    OdpovědětVymazat
  16. Ahojda, chtěla bych se zeptat v jakém kadeřnictví v Pardubicich se to děla,moc mě to zaujalo :) info prosim zašlete na mail: hijet.ka@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj jaké množství keratinu jsi spotřebovala.Jestli mužeš napiš mi na vlasta.haban@centrum.cz.Předem děkuji za zprávu Vlasta

    OdpovědětVymazat
  18. Anonymní 1: Netuším, jestli to vůbec někde dělají v městě kde bydlím, natož v Pardubicích. Zkus google, popř. zavolat na telefonní číslo co tady nabízela nějaká slečna či paní pár komentářů nad tebou, ta by měla být z Pardubic.

    Vlasto, odhadem to bylo něco kolem 100ml.

    OdpovědětVymazat
  19. Dobrý den, mám uplně stejnou zkušenost s keratinem , DOPORUČUJI VŠEM!!!!Martina

    OdpovědětVymazat
  20. Můžu se prosím zeptat jesli je možné keratin aplikovat i na melírované vlasy? Na e-bay jsem se divala..ale nerada bych objednala neco jineho..nemohla by jsi presně napsat nazvy pripravku ktere si mam objednat nebo sem pridala odkazy na ne.
    Moc děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  21. Brazilský keratin, nová metoda narovnávání vlasů, vzbuzuje obavy ze zdravotní závadnosti

    Brazilský keratin obsahuje prokázaný karcinogen

    [přeloženo z CBSNews.com NEW YORK, 2007]



    (CBS) Ženy si pochvalují novou metodu narovnávání vlasů z Brazílie, která působí až na čtyři měsíce. Brazilský keratin však využívá formaldehyd, chemikálii, která způsobuje rakovinu.



    Dermatoložka Ellen Marmurová z newyorského Mount Sinai Medical Center varovala v pořadu The Early Show Friday před potenciálními zdravotními riziky brazilského keratinu. Toto ošetření si ve Spojených státech [i jinde] za posledního půl roku rychle získalo velkou oblibu.



    Slibuje lesklé, bohaté a rovné vlasy na tři až čtyři měsíce, a to i pokud jsou barvené nebo poškozené. Ošetření stojí 150–800 dolarů nebo i více a nabízejí ho kadeřnické salóny po celých Spojených státech [a teď i v Evropě].



    Tato metoda prý nepoužívá chemikálie, ale přirozeně vyhlazuje a narovnává vlasy za pomoci proteinu keratinu. Odborníci o tom však pochybují a účinek je podle nich ve skutečnosti založen na formaldehydu. Formaldehyd je přitom mnoha zdravotnickými a bezpečnostními úřady považován za karcinogen.



    Podle Marmurové se při aplikaci uvolňují škodlivé výpary, které představují riziko pro zákazníka, osobu, která aplikaci provádí, i pro ostatní osoby v okolí. Dodává, že riziko nespočívá jen v samotné aplikaci přípravku, ale pokračuje i v následujících měsících, kdy se chemikálie rozkládá. [Při metodě brazilského keratinu se narovnávací přípravky nanášejí na vlasy a zahřívají žehličkou, čímž se formaldehyd vypařuje a uvolňuje do ovzduší. Podle PBA hrozí kadeřníkům i klientům při vdechování těchto výparů expozice formaldehydu v koncentraci přesahující 0,75 ppm].

    OdpovědětVymazat
  22. Taky nad tim přemejšlim, že by mi to spáchala kamarádka,, jenže se bojim, teď jsem četla že by se neprofesionálnim prováděnim mohly vlasy zničit, ba dokonce upadnout! tak jsem dostala strach, jenže taky jakej je nejlepší? na Aukru jsem objevila COCO a Bionaza nebo jak se to jmenuje, ani to neni nijak drahý, cca 700,- za 100ml, jo a moje žehlička má max 210 myslíte že by to hodně vadilo? těch 10 stupňů, že prej musí mít 220 :-(

    OdpovědětVymazat
  23. Jak můžete vidět výše, já jsem keratin značky Bionaza použila a vlasy mi neupadaly. Osobně mi na tom nepřijde nic složitého a nenapadá mě jak by se dalo vlasům ublížit - možná je spálit, ale to by bylo nutné jeden pramen přejet tak 100x. Správná teplota je 230 stupňů, ale myslím, že o něco nižší nevadí, vzhledem k tomu, že se mi během žehlení začala pálit žehlička (byla nekvalitní), také jsem teplotu trochu stáhla a na výsledek to nemělo vliv.

    OdpovědětVymazat
  24. Dobrý den,í vlasů, neb
    Mám velmi husté a dlouhé vlasy - cca 90cm, a je tím pádem docela těžké je udržet zdravé. Ráda bych vyzkoušela brazilský keratin, který má vydržet 2-4 měsíce, ale mám strach, že potom ty vlasy budou ještě horší, než před aplikací, jako tomu je třeba u permanentního žehlení. Je aplikace keratinu spíš na vyživeno je to podobné spíše permanentnímu žehlení?

    OdpovědětVymazat
  25. Ahoj, strašně moc toužím po trvalém narovnání, už jsem to měla domluvené s kamarádkou v jejím kadeřnictví ale pak to nějak nevyšlo. Nemohla bys mi napsat třeba na mail (tea.willow@seznam.cz) kolik stojí ten Brazilský keratin, jak ti působil na pokožku a tak? Moc prosím, vypadám jako pudl. Když mám vlasy mokré, holky na intru se mi smějí, že vypadám jako Ruda z Ostravy. =(

    OdpovědětVymazat
  26. Anonymní 1: Keratin má na vlasy rozhodně pozitivní vliv, nemusíte se vůbec bát jejich poškození. Vlasy se nespálí, tím, že se do nich keratin zažehlí se uzavřou a uhladí a vypadají na pohled mnohem zdravěji.

    Anonymní 2: Keratin jsem kupovala před více než rokem na ebay a sada keratinu, šamponu a kondicionéru mě vyšla asi na 3 500Kč. Na pokožku nijak zvlášť nepůsobí, protože se na ni nedostane :-)

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj,
    chtěla bych se ještě ujistit jestli si vlasy mám nabarvit těsně před použitím keratinu nebo nějaký týden předem? Díky předem za odpověď na: anikiki123@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  28. Ahoj, zajímalo by mě, ja je o s vlasy po roce. Já si dřív dávala dělat pernamentní narovnání v kadeřnictví od značky Goldwell, taky to ze začátku vypadalo vždy takhle krásně, jenže za čas jsem zjistila, že některé vlasy se mi vždy u hlavy ulámaly a tak po roce jsem jich měla vždycky méně a u hlavy mi pak rostly nové a krátké. Prostě jsem měla mezi dlouhými prameny hodně trsů krátkých. Asi to bylo tím, že po tom Goldwellu se to taky muselo 4 dny nechat "zatvrdnout", jenže tím se to u hlavy slehlo a už to tak zůstalo a když vlasy povyskočily byly vlastně na určitých místech ohnuté do pravého úhlu a tím se pak odlomily. Máte s brazilským keratinem podobné zkušenosti? Můžete mi písnout i na e-mail: spimic@email.cz
    Díky Lenka

    OdpovědětVymazat
  29. Mňa by zaujímalo ako to je rok po tom "čine", či si to robíš pravidelne a či sa po tých 3 mesiacoch začínajú vlniť celé vlasy alebo len tie vyrastené?

    OdpovědětVymazat
  30. Zkusím opět další komentář(počítám,že opět neuspěju)
    Po přečtení článku jsem se napevno rozhodla a to o čem přemýšlím už nespočet měsícu sedla k ebay a objednala.Ted už je keratinek na cestě a já se nemužu dočkat až to s kamarádkou vyzkoušíme:)

    OdpovědětVymazat
  31. Já se omlouvám za tak opožděnou odpověď, buď mi mail s upozorněním na nový komentář nepřišel, nebo jsem ho přehlédla...

    Zkušenosti po roce vám bohužel nesdělím, protože jsem ten keratin měla pouze jednou. Ráda bych si ho dala znovu, ale pořád to nějak nevycházelo, tak snad už se brzy dočkám.

    Lenko, vůbec takové hrůzostrašné zkušenosti s keratinem nemám! Vlasy mám pěkné, nic se mi neulámalo, protože keratin na vlasech neztvrdne.

    caramelbiscuit: řekla bych, že i po více než roce od aplikace se mi vlasy celkově vlní méně. Trošku se mi kroutí konce, ale není to nic dramatického, tak moc vlnité jako na první fotce v tomhle článku jsem je už nikdy neměla.

    OdpovědětVymazat
  32. chtěla bych se zeptat jestli se po aplikaci mají mýt vlasy tím keratinovým šamponem a nebo normálním šamponem děkuju (:

    OdpovědětVymazat
  33. Určitě je lepší používat šampon keratinový, prodlouží se tak doba, po kterou vlasy zůstanou rovné. Já jsem to po určité době začala střídat a s keratinovým šamponem jsem měla vlasy viditelně hezčí a rovnější než s normálním.

    OdpovědětVymazat
  34. Mrkni když tak sem, tam jsem ty rozdíly v použitých šamponech popisovala celkem podrobně: http://viennettka.blogspot.com/2010/03/brazilsky-keratin-po-6-tydnech.html

    OdpovědětVymazat
  35. Ahoj, nechala jsem si poslat keratin Bionaza z USA, pokud by měl někdo zájem, není problém odlít :-)

    OdpovědětVymazat
  36. ahojte, keratín Vám môžem len odporučiť, na vlasy má naozaj veľmi priaznivé účinky :)

    OdpovědětVymazat