pátek 8. února 2013

Srovnání: sada štětců Sigma a Is´ Mine

Sice jsem chtěla nejdřív napsat post o samotných štětcích Sigma, ale protože mi už několik čtenářek psalo jaké jsou štětce Is´ Mine a jestli bych je doporučila, rozhodla jsem se rovnou sepsat srovnání obou sad.

Zaprvé bych chtěla zmínit, že na tyto štětce mě upozornila Jája a teprve poté, co je ona měla doma a její první dojem byl pozitivní, koupila jsem si je i já. Ne že bych je nutně potřebovala, ale střídají se u mě určitá období, kdy nakupuju nějaký druh kosmetiky víc než vše ostatní a momentálně jsou to štětce. A protože jsem svým způsobem infantilní, nemohla jsem těmto barevným odolat. Navíc ta směšná cena - 500Kč za 13 štětců? Kde něco takového koupíte? A v neposlední řadě jsem byla samozřejmě zvědavá, zda jsou to jen nějaké nekvalitní štětky, nebo by se skutečně mohly rovnat s vyhlášenou Sigmou. A jaký je tedy můj názor?

Snad je to z fotek patrné, pro pořádek ale uvedu, že fialová sada je Sigma a růžová Is´ Mine. Začnu pouzdrem - Is´ Mine je o něco menší a kulaté, štětce Sigma ho mají oválné. Zatím jsem neměla možnost ho využít na cestování, většinou si s sebou beru naprosté minimum štětců a převážím je v Signature taštičce od Elfu, nicméně kdybych jela někam na delší dobu a chtěla štětců víc, určitě bych jedno z nich využila. Jsou pevná, bytelná, zavírají se na patentky. Osobně pouzdro využívám otevřené jako stojánek, jak můžete vidět na třetí fotce. Mám tam štětce i jiných značek, tedy jen ty dostatečně velké, které okraj pouzdra přesahují a jsou vidět. V pouzdře je tedy rozdíl pouze ve tvaru a velikosti, kvalitou jsou si naprosto rovné, stejný materiál, stejně ušité švy.




A vrhneme se na štětce. Obecně jsou štětce Is´ Mine o něco menší, je to přibližně 1 - 2 cm, záleží na konkrétním typu. Ta část mezi štětinami a rukojetí mi připadá naprosto totožná u obou značek, je použitý stejný materiál a je i stejným způsobem z obou stran zpracován, myslím usazení na rukojeť i zasazení štětinek. Rozdíl je vidět až na samotné rukojeti - štětce Is´ Mine ji mají velmi jednoduchou, kromě nápisu značky na ní nic není. Rukojeť je také nespíš přelakovaná pouze jednou vrstvou barvy, je méně lesklá a a v některých částech je patrná struktura dřeva. Rukojeti Sigma jsou propracovanější, vrstva barvy je jednolitá a pěkně lesklá. Kromě samotné značky je na každém štětci uveden jeho název, číslo a USA. Proč USA netuším, z druhé strany je totiž ještě vytlačena informace Made in P.R.C.

Nyní už ke konkrétním štětcům, kde se zaměřím zejména na štětiny.
Foundation F60 - štětec Is´ Mine je o chlup širší a o dost delší, naopak Sigma je huňatější. Jinak jsou vzhledově i na dotek štětiny stejné. Obecně štětce na makeup moc nepoužívám a když už, tak tento tvar je až na úplně posledním místě v mém žebříčku oblíbenosti, takže to není typ štětce, který bych využívala denně. Ale vyzkoušela jsem a službu plní oba velmi dobře. Nepelichají a drží svůj tvar.




Large Angled Contour F40 - dřív jsem tomuto typu štětci moc nefandila, ale v současné době je to můj nejoblíbenější typ na tvářenku, takže využívám velmi často. Oba štětce mají zhruba stejné množství štětin ve stejné velikosti i kvalitě. Totožné mi připadají i štětiny tohoto štětce od značky Haruko, tak jsem je vyfotila všechny tři společně. Pokud po nich přejedu rukou, necítím rozdíl, nepoznám kde jeden štětec končí a začíná druhý. U tohoto štětce mi hodně vadí, že nedrží svůj tvar, hned po prvním praní se štětiny rozčepýří - v použití to nijak nebrání, ale vypadá to nevzhledně. Platí to pro všechny tři. Jiné výhrady nemám.



Hakuro, Is´ Mine, Sigma


Large Powder F30 - opět typ štětce, který nemusím a obešla bych se bez něj, mám na pudr raději ty dorovna zastřižené. Štětec Sigma je větší a má na dotek jemnější štětiny, které jsou taky všechny pěkně černé. Štětec z levnější sady má po okrajích štětiny hnědé. Oba pelichají, Sigma ještě víc než Is´ Mine, tím jak ho používám málo, mi dodneška občas vypadne i celý trs třeba pěti štětin! Kdybych si měla vybrat jen jeden, tak zvolím Is´ Mine, mám raději menší štětce.



Duo Fibre F50 - štětec Is´ Mine je výrazně menší a chudší, když stisknu bílé chlupy, tak to je jako bych v prstech skoro nic neměla. Proto i práce s ním je problematičtější a chce to více trpělivosti a také je nutné počítat s větší spotřebou makeupu. Tady tedy vyhrává Sigma.



Small Angle E65 - od doby, co si dokresluji obočí stínem, je to můj velmi oblíbený štětec, bez kterého se neobejdu ani den. Ten od Sigmy je o něco hustější a precizněji zastřižený, nicméně pracuje se s oběma perfektně. Takže nerozhodně.

 


Tapered Blending E40 - stejný štětec, ale velmi rozdílná velikost, takže každý využívám na něco jiného. Resp. Sigmu moc nepoužívám, podle mě blendí špatně a práce s ním vyžaduje hodně času. Menší štětec od Is´ Mine používám spíš coby crease brush na hodně tmavé barvy a na to je perfektní. Štetiny jsou na dotek stejné, ale stejně jako u pudru nemají Is´ Mine jednotnou barvu. Za mě Is´ Mine poráží Sigmu, pro kterou příliš využití nemám.



Eye Shading E55 - obecně můj absolutně nejpoužívanější štětec, vyžívám se v použití stínů a tento typ štětce je na celé víčko to nejlepší. Připadají mi naprosto stejné.



Large Shader E60 - u štětce s delšími štetinami už rozdíly rozpoznatelné jsou, štetec Sigma je má pevnější, Is´ Mine se snadněji rozhýbají a více se třepí, takže práce se Sigmou je o něco preciznější. Využiji ale oba.



Medium Angled Shading E70 - typ štětce, který často z časových důvodů vynechávám. Sigma je hustější a precizněji zastřižená, svou práci ale odvádí dobře oba dva.



Pencil E30 - asi by měly být stejné, ale nejsou. Sigma je opravdu pencil brush, pevný a zastřižený do špičky, Is´ Mine je spíš další crease brush, takový rozježený chlupáč. Takže tady se nápodoba moc nepovedla, ale využiji oba.



Eyliner E05 - tyhle jsou pro mě na prd oba, nejsem linkový expert a jakž takž zvládám linku jen s tenkým štětcem, tyto jsou příliš tlusté. Využiji příležitostně na spodní linku dělanou stínem, ale v 99% procentech používám na spodní linku tužku, takže jak říkám, pro mě zbytečné štětce.



A máme tady zbytek z obou sad, který se liší. Sada Sigma obsahuje 12 štětců a posledním z nich je Concealer F70. Na můj vkus je dost pichlavý, takže bych ho určitě nepoužívala na korektor pod oči. Používám ho občas na krémové stíny. V sadě Is´ Mine je celkem 13 štětců, takže nám zbyly dva a to "řasenkový" a takový malý detail brush. Ten je super, mám tyhle maličké štětce ráda na projasnění vnitřního koutku nebo na třpytky. Spirálka je na pročesání obočí taky fajn, doteď jsem ji jako samotný štětec neměla, takže jsem za ni ráda.



Co říct na závěr? Já jsem kvalitou sady Is´ Mine mile překvapená. Rozdíly mezi ní a Sigmou se najdou, většinou je to v hustotě štětin, nicméně i tak jsou to použitelné štětce a doporučila bych je. Rozhodně rozdíl v kvalitě neodpovídá rozdílu v ceně, Sigma totiž pro mě není značka ze které bych si sedla na zadek a znovu bych si ji nekoupila, rozhodně ne za cca 3000Kč, za které je k sehnání nyní (mě stála asi o tisícovku méně). Klidně bych si jako základní sadu nechala Is´ Mine a pak jen dokupovala typy štětců, které mi tu chybí, ale tak když už Sigmu mám, tak ji nevyhodím, že :-) Ve své cenové kategorii nemá ale Is´ Mine sada konkurenci a pokud se Sigmou nemáte zkušenost a díváte se na ni jako na něco, co musí být dokonalé, když to všichni tak chválí... tak (podle mě) opravdu není. Sigma štětce umí, ale tyto sady to prostě nejsou a hlavně nestojí za tolik peněz.

50 komentářů:

  1. vydarena recenzia..dakujem.. nemam ani jednu sadu tychto stetcov, ale som rada, ze vidim ake su medzi nimi rozdiely :D

    OdpovědětVymazat
  2. Super recenze podobnou měla včera PEtra lovely hair :)
    Myslím že Is´ Mine není špatná :)


    www.diarybylucinda.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. K poslednímu odstavci říkám Ámen. Mě osobně je Sigma krajně nesympatická svým marketingem a jak říkáš, za ty prachy nestojí. Já osobně jsem si pořídila zpočátku 3 nejpoužívanější tvary od Macu a zbytek dokupovala Hakuro atd. Vyšlo to stejně jako sada Sigma. Ale určitě na vyzkoušení tvarů a následnou investici do kvalitnějších štětců je to dobrý krok. Zrovna včera dělala Petra z LovelyHair video na faky štětců sigma, doporučuju zkouknout;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Video jsem samozřejmě viděla, Petra má ty štětce nějaké hnusnější, protože to nebyly Is´ Mine. Já koupila i sadu, která má na sobě nápis Zoreya a ta je lepší než Is´ Mine a má k Sigmě zas o něco blíž, takže rozdíly tam určitě budou.

      Vymazat
  4. Díky za tvou recenzi, těšila jsem se na ni. Říkala jsem si ,že od tebe ji můžu čekat objektivnější :).
    Já si chci pořídit Real Technicques a Is' mine by se mi líbily hlavně kvůli pouzdru a taky štětců mám zatím celkem málo.

    OdpovědětVymazat
  5. Super recenze, zrovna se rozhoduju, jaké štětce pořídit. Jak psala slečna výše, taky u mě zatím vedou Real Techniques, Sigma mi přijde zbytečně předražená, ale kdybych je dostala, tak bych se nezlobila :D

    OdpovědětVymazat
  6. já mám Sigma štětce hodně ráda, mám je už pár let. Tenkrát nebyla ještě tak drahá, teď jsem doobjednávala pár štětců a nestačila jsem se divit jak zvedli ceny. Jejich přístup se taky docela změnil, před lety mi první balík poslali jako gift, aniž bych o to žádala, teď jsem teda žádala a řekli, že to nejde, takže jsem samozřejmě platila clo:( asi už sadu štětců kupovat nebudu, možná zkusím nějaké Hakuro jednotlivě, hlavně na tvářenky, těch musím mít víc. Každopádně díky za recenzi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hakuro jsou super, za mě lepší než Sigma, takže rozhodnutí schvaluju :-)

      Vymazat
  7. No co na to říct? Díky za porovnání. Nejsou sice ty nejlepší na světě, ale za tu cenu jsou prostě super a koupila bych si je klidně znova. V některých diskuzích jsem si začala připadat fakt jako exot, že jsem se štětci spokojená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jste dvě exotky:-D
      No ale vážně, já začínám mít pocit, že abych měla štětce se kterýma bych byla 100% spokojená, tak si je snad budu muset vymyslet sama...

      Vymazat
    2. Hele, tak ono je možné, že je to prostě kus od kusu...nebo tuhle sadu vyrábí víc fabrik..docela bych tomu i věřila.

      Vymazat
    3. Taky bych si je koupila znova - vlastně jsem to udělala, koupila jsem si ty modré Zoreya :-) A ty jsou ještě lepší a Sigmě podobnější, takže jo, rozdíly tam asi budou, ale já jsem teda se svými spokojená a fakt je používat budu, už jen protože nerada používám špinavé štětce a zároveň je nerada peru, tak jich musím mít víc a střídat je :-)

      Vymazat
    4. Tak to musíš udělat další srovnání:-D

      Vymazat
  8. Já do Is´mine asi půjde, ale do fialové barvy, ta se mi líbí víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už mám fialovou okoukanou a chtěla jsem abych byla schopná jednotlivé sady rozlišit na první pohled, tak jsem zvolila růžovou, i když jsem původně chtěla modré, ale ty s nápisem Is´ Mine kolegové z Číny nedělají :-D

      Vymazat
  9. Skvělá recenze =) jen bych tě chtěla požádat jestli víš kde se dají zakoupit? =)(Is´ Mine) hledala jsem je po internetu, ale nic jsem nenašla. Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kupovala jsem na ebay u tohoto prodejce, teď ale nemá otevřené žádné aukce http://www.ebay.com/sch/colorfulstore09/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686.

      Vymazat
    2. Děkuji už jsem je našla. =) Já totiž myslela, že to je samo o sobě značka. =) Děkuji =)

      Vymazat
  10. Skvělá recenze, zrovna zítra jdu psát recenzi těchto štětců také :-D

    OdpovědětVymazat
  11. Hele a máš i ty klasický černý Sigmy jak prodávají (prodávali? teď už jsem tam dlouho nebyla)? Mám pocit už jen z obrázků, že ty jsou lepší než ty co máš v této sadě. Tapered vypadá menší a "blendí" dobře, Shading E55 je taky jakoby kratší a pevný...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou asi o něco lepší, ale pořád kvalita neodpovídá té ceně! Přece se mi nemůže štětec klechtat v ruce?! To kdybych ukázala ve videu, tak všechny umřete smíchy...

      Vymazat
    2. Tak uka:-D To mi naštěstí nedělaj, asi taky co kus to originál:-D

      Vymazat
    3. No, to mi dělají hned 2 jejich štětce...fakt blbá "náhoda"! Já si to ušmudlám Lukešem a bdellium :D

      Vymazat
    4. Mám černý jen jeden, takže to moc neposoudím, ale taky si myslím, že budou o něco lepší, ale zároveň stále neodpovídající ceně, jak píše Barunka :-)

      Vymazat
  12. Ahoj, taky by mě zajímalo, kde jsi zmiňovanou fake řadu sehnala?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viz odkaz na ebay výše, ale prodejce teď nic nenabízí, tak snad je to jen dočasné... Další variantou je český eshop http://outlet-madalen.cz/ostatni-znacky/kosmeticke-stetce-a-jine-pomucky/.

      Vymazat
  13. Zajímavé zajímavé, Péťa o nich včera měla video na blogu a dost je pomluvila. Je fakt, že Sigmu nemusím, přijde mi to jako hodně předražené vzhledem k (ne)kvalitě, to bych si už radši koupila Is'Mine. Líbí se mi na téhle sadě hlavně to pouzdro!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona neměla Is mine, ale rádoby MAC. I na ebay se ty sady liší, ať cenou, nebo kvalitou. Porovnávala jiné štětce, méně povedené napodobeniny. Aspoň myslím, že bych se neměla mýlit :)

      Vymazat
    2. Přesně tak, darig má pravdu, těch sad je strašně moc a přijde mi, že čím víc štětců je v sadě, tím jsou horší a méně husté, protože to, co Petra ukazovala, že je štětec na pudr, to bych teda já na pudr použít neuměla :-) Já za sebe doporučuji sadu s nápisem Is´ Mine nebo Zoreya, jak je na tom MAC nebo něco jiného, tak nebrat! :-)

      Vymazat
  14. Velmi zajímavé srovnání :)
    To balení je úplně neodolatelné :)

    OdpovědětVymazat
  15. Péťo, to se ti povedlo ;) Teď nevím, co si mám myslet :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barunko, chceš tu sadu poslat, aby sis mohla udělat vlastní názor? :-)

      Vymazat
  16. Moc pěkné porovnání :) Mám brouka v hlavě, jestli zkusit tuhle sadu nebo vybrat něco od Hakuro :) Sigmu sice nemám ani jednu, ale ty prachy bych za ní taky nedala a docela i věřím, že za tolik ani nestojí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hakuro je určitě lepší, nicméně já trvám na tom, že i tahle sada dobře poslouží, většina štětců je fajn :-)

      Vymazat
  17. Hmm, já už si teda taky řikala, jestli jsem blbá, když mi vyhuvujou.. Srovnání sice nemám, ale přijdou mi dobrý. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jupí, už jsme tři, které je úplně nezatracují! :-)

      Vymazat
  18. Panečku!! Zrovna jsem si chtěla něco od Hakuro objednat a tohle mě tedy ucelilo, děkuji! :)
    Jinak Sigmu nemám moc ráda teda..

    OdpovědětVymazat
  19. Super recenze!!:)) Je tedy pravda, že Péta o těhle štětcích mluvila jinak, ale pokud to porovnáte s cenou, myslím, že je to úúžasné! Navíc mě nijak Sigma jako taková neoslovila a přijdou mi ty štětce zbytečně předražené. LL*

    Vyhraj stíny MAC i TY!

    OdpovědětVymazat
  20. Super porovnání, vždycky jsem chtěla Sigmu, ale změnila jsem názor :) za ty prachy, by musely být perfektní.

    OdpovědětVymazat
  21. Musím uznat, že sigma je natažená,ale mám doma dupe sigmy F82 a takhle pelichající štětec doma ještě nemám, ta o dost menší velikost mě taky vyděsila,ale na kontury bude fajne :D moc dobré porovnání :)

    OdpovědětVymazat
  22. Dobrá recenzia :))tiež rozmýšľam o sade Is'Mine, Sigma je pre mňa zbytočne predražená..

    Nius07

    OdpovědětVymazat
  23. Děkuji všem za komentáře, jsem ráda, že mě nekamenujete za to, že jsem si dovolila mít jiný názor než Péťa :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Ahoj, parádní recenze :) mám otázku kde jsi štětce Is´ Mine koupila ? :)

    OdpovědětVymazat
  25. Odpovědi
    1. Stačí si přečíst komentáře, už jsem odkazovala na dva zdroje a tady přidávám třetí: http://www.colorfulonline.com/new-pro-13-pcs-makeup-brush-set-in-round-pink-high-quality-leather-case_p1451.html

      Vymazat
  26. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu bych nekoupila už jen kvůli nízkému hodnocená prodejce...

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  27. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  28. moja sada mi už konečne cestuje :) takže som rada že som našla takúto milú recenziu :)

    OdpovědětVymazat